Saturday 22 December 2012

sangat-sangat-sangat sibuk..

apa tujuannya tajuk post kali ni? entahlah.. tiba-tiba terasa nak bawa diri ni berfikir sejenak.
bila mana kita rasa saaangat sibuk.. sangat-sangat-sangat sibuk..." dengan assignment, kerja tu.kerja ni.. sampai rasa down..tiba-tiba dalam satu masa tu jadi over sensitip .."

Sibuk ke?

walhal Nabi Muhammad lagi busy kot dari ape yang kita hadapi sekarang.
jujur saya katakan. saya tak layak dengan kalimah 'Sibuk'. seriously.
mungkin sekarang ni rasa pack sangat..tepu sangat-sangat sebab study dah entah ke mana sebab banyak sangat yang saya perlu settlekan..
nak mengeluh? kenapa perlu mengeluh..
sedangkan sebenarnya apa yang kita hadapi sekarang ni bukanlah masalah 'sibuk' atau kerja yang terlalu banyak.
Pernah tak fikir yang masalah tu sebenarnya berpunca daripada diri kita sendiri ?
cuba check balik.
sehari-hari kita ni. berapa peratus yang kita habiskan untuk benda yang bukan-bukan? contohnya ..berfesbuk? twitter? skyping? n..some else maybe watching..running man? *haha..gelabah?*
saya xrasa yang kerja2 tu yang create pressure atas diri saya. padahal pengurusan masa yang sangat kolot dan xprofessional langsung menyebabkan saya tersepit dan tertimbun dalam lambakan kerja yang super Banyak! *wah! hiperbola?*

ini semua salah aku yang tak pandai urus masa.
salah aku.

padan muka.

betapa sekarang ni saya rasa menyesal. menyesal sebab before this banyak masa saya jadikan masa boring. boring. boring. sedangkan masa boring tu yang membuka ruang kepada keadaan yang lagho. *dush! agak terasa  disitu!*

kesimpulannya tiada kata kerja busy atau boring. hanyalah kemalasan yang perlu kita ajar dengan ketegasan.
Oh. How i wish mommy is here,scolding me rite now. huh. =.=

No comments: