Wednesday 14 November 2012

Aku rindu Nenek..


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..

            Masalah o0h masalah .. Kau memang tak habis-habis ganggu hidup aku kan .. Err bunyinya mcm banyak betul  masalah aku kan.. Haha .. Abaikan saja ayat keluhan aku tu..

Hidup Kene kuat bro,

Hidup mesti Happy go lucky bro,

Hidup ni memang tak lari daripada masalah,

Tiap masalah itu ada jalannya,

Kesukaran dan rintangn hidup itu mematangkan kita,

Errr ,, Takkan aku dah lupa dengan ayat-ayat motivasi aku sendiri pada kawan-kawan aku ketika mereka memerlukan khidmat motibasi aku ? Kepada sesapa nak khidmat motivasi, boleh la sms ON NASIHAT ke 0134266.... Haha.. okay tak lawak pn..

Dikala diri ini kehilangan motivasi, diri ini memerlukan sokongan orang lain dari belakang untuk melahirkan semula motivasi itu.. Pada aku, tempat aku mengadu ade 4 stage :

  • Stage yang pertamanya mestilah Allah tempat aku mengadu .. Dia tak pernah tinggalkan aku walaupun aku sesusah mana.. TQ Allah


  • Stage ke-2  tempat aku mengadu  ialah ibu aku, ayah aku,.. Antara ibu dan Ayah mestilah ibu lg best, ibu lg memahami anaknya ini.. Syukur alhamdulillah aku dikurniakan ibu bapa yg best..


  • Stage ke-3 tempat aku mengadu ini dah takde orangnye kat dunia ini.. Nenek sebelah ibuku, Al-fatihah buat arwah..

  • And the last stage baru bestfriend aku, sahabat handai dan kawan-kawan..


Dipagi hari raya .. Ke tempat persemadian nendaku tercinta.. Aku  kunci motor dan terus bergegas kesana.. dengan keluarga tercinta.

*************************



Sungguh hening suasananya.. angin sepoi-sepoi bahasa ,cuaca redup.. Walaupun hanya terdapat rumah-rumah bertiang dua disitu, tapi suasananya cukup nyaman, indah, dan cukup menenangkan jiwa.. 





Baru ku tahu mengapa hati ini mengajakku kesana, dia merindui  orang yg dulunya pernah menjaga, mengasuh dan mendidik diriku ini menjadi manusia .. 




Biarpun yg tinggal hanyalah dua nisan, 

Tapi cukuplah untuk mengubat rindu hati ini dgn kunjungan dan ayat-ayat suci Al-Quran buat dia disana... 
cukuplah untuk mengubat rindu hati ini dgn mengadu di atas makamnya .. Harap dia bisa dengar aku..





Dikala hatiku  mengadu , dadaku sebak, air mata jadi penemanku.. Aku biarkannya mengalir membasahi tanah makam .. Biar dia tahu aku sangat rindukan dia .. Perlukan dia .. 

*****************************

Alhamdulillah, kini hati aku sedikit tenang.. Terima kasih nek =) 

Sebab itu arwah tetap menjadi orang yg berada di stage ke-3 tempat aku mengadu walaupun dah beberapa bulan meninggalkan kami........ Aku yakin dia juga merinduiku disini..


p/s : Tak salah kan laki gugur air mata ..
 nenek=mok
Mok afira rindukan mok,hari2 afira doakan mok,dulu afira pernah merajuk dengan mok...aku rasa aku lah cucu yang mok paling sayang hihihihi (cucu yang lain jangan dengki ye)
 
SEKALI LAGI AIR MATAKU GUGUR DEPAN  laptop

No comments: