Friday, 2 March 2012

Kaya Dan Miskin Ada Kelebihanya



Kaya dan miskin dah memang sinonim dengan kehidupan di dunia.ada orang lahir-lahir dah jadi kaya sebab bapak dia kaya.ada orang pulak start dari miskin dan atas usaha dan kerja yang bersungguh-sungguh dorang jadi kaya-raya.ada jugak orang yang mula-mula kaya raya lepas tu sebab bankrap jadi pulak papa kedana.walau apa pun, kaya dan miskin kita tetap hamba-Nya yang Maha Esa.Kadang-kadang orang yang miskin lebih kaya daripada orang yang kaya raya.

Ada orang miskin harta tapi kaya budi.
Wang harta bukan segalanya bagi golongan ni.kerja apa-apa pun tak kesa janji ada rezeki.nak bagi makan anak bini.tapi bukan dengan merompak atau mencuri.tak main la benda-benda keji macam ni.cuma yang halal sahaja yang kami cari.