Sunday 25 March 2012

knowledge Sharing [bacaan dikelas]

Assalamuaikum...
aku nak cerita tentang knowledge sharing yang aku buat dalam kelas maintenance teknologi (MT) , biasa lar macam biasa hari selasa kelas maintenance mula jam 3-5pm. Sharing ni aku letak tajuk dia kenangan di masa tingkatan 5.

                                                                       CERITA
                                   baca dengan nadar penceritaan                                                                                 

hari ini aku nak cerita tentang kenangan di masa SPM[2006.
di sekolah aku duduk kelas no 2,aku juga ada 4 orang sahabat yang berkawan baik,jalan sama-2,rehat sama-2, Makan sama-2 .

Bila habis saja SPM kitaorang berpisah buat haluan masing-2 kiranya tak jumpa lar sebab,

1.masuk uitm pulau pinang buat diploma.
2.masuk tingkatan 6 sekarang ni belajar kat UM
3.Yang sorang ni kerja navy
4.dan aku pada masa tu sambung belajar kat unimap.

setelah beberapa tahun  [2012]

kawan aku yang kerja sebagai navy tu ada call aku untuk ajak aku ker majlis kawin dia pada12/3/2012

setelah beberapa hari kawin

kawan aku yang lain call cakap yang kawin baru ni dah meninggal *terkejut aku dengar berita tu*

kesimpulan:
1-Betapa pentingnya erti persahabatan,walaupun berpisah jauh tapi masih segar di ingatanku
2-Mati tidak mengenal siapa baru kawin ker apa ke.
3-Bersedia lah kita untuk terima kemungkinan untuk mati.

                                                                 tamat sudah 

3 comments:

Limo Hire Melbourne said...

Visiting here in your site... nice.

Ungu♫ said...

Innalillah...well kehidupan ni memg sesuatu yg x boleh diduga kn..segala nya dh ditentukan oleh Nya..(^_^)

Mawardi yunus said...

Allahuakbar.. tersentuh hti kecik ni